De drie pijlers van SEO

 De drie pijlers van SEO

Binnen SEO zijn drie pijlers te onderscheiden. Voordat we deze pijlers toelichten, is het van belang om te weten wat SEO precies inhoud. SEO staat voor search engine optimization. Kort gezegd is dat de strategie die jij uitvoert om ervoor te zorgen dat jouw website hoog in de zoekmachine naar voren toe komt. Dit is van groot belang voor jouw website. Op deze manier wordt de kans groter dat jij veel bezoekers op je website krijgt, en daarmee bijvoorbeeld meer producten verkoopt. Je kunt SEO zelf uitvoeren op je website, maar je kunt ook een gespecialiseerd bedrijf inschakelen. Door de vele opkomende websites en de complexe richtlijnen omtrent SEO is het aan te raden om dit door een gespecialiseerd bedrijf uit te laten voeren. De linkbuilding kosten wegen bijvoorbeeld vaak niet op tegen de mogelijke gevolgen.  Zoals hierboven al beschreven kan je drie pijlers onderscheiden, namelijk: Linkbuilding, technische SEO en content SEO. De pijlers worden in de volgende paragrafen verder toegelicht. 

Linkbuilding

Linkbuilding volgens white label SEO, is het verkrijgen van goede en relevante links op andere websites, welke verwijzen naar jouw website. Linkbuilding heeft als doel om meer bezoeker op je website te krijgen. Alle links die verwijzen naar je website ziet Google als stemmen. Hoe meer stemmen je krijgt, hoe hoger je website gewaardeerd wordt. Als je website hoger gewaardeerd wordt, komt je website hoger in de zoekresultaten naar voren. De links die verwijzen naar je website moeten kwalitatief en relevant zijn. Indien je veel links naar je website hebt die niet relevant zijn, zal je website niet hoger in de zoekmachine naar voren komen. Een link van een populaire website heeft bijvoorbeeld veel meer waarde dan een link van een minder populaire website. Het is dus aan te raden om goed onderzoek te doen naar de strategie die jij gaat toepassen bij het verwerken van linkbuilding. 

Technische SEO

Technische SEO is complex om goed uit te voeren. Technische SEO heeft te maken met het verbeteren van de technische aspecten om je website hoger uit te laten komen in de zoekresultaten van bijvoorbeeld Google. Je kan hierbij denken aan het sneller maken van je website, het gemakkelijker maken om je website te doorzoeken (structuur van de website) en de website begrijpelijker te maken voor de zoekmachine. Het werkt ook andersom. Indien jij technische fouten maakt op je website, kan dit de ranking negatief beïnvloeden. Kortom, een technische website is snel voor gebruikers en gemakkelijk te doorzoeken voor robots en zoekmachines. 

Content SEO

Content SEO is de laatste van de drie pijlers. Content SEO heb jij voor een groot deel zelf in de hand. Jij bepaalt namelijk zelf welke content er op jouw website geplaatst wordt. Het is echter wel van belang om deze content strategisch in te vullen. Zo kan er bijvoorbeeld aan de hand van een zoekwoorden onderzoek in kaart gebracht worden welke zoekwoorden er interessant zijn voor je website. Aan de hand van de zoekwoorden kan er vervolgens content ingevuld worden. Content met de juiste zoekwoorden wordt als interessant ervaren door Google, wat resulteert in betere posities. Nu je de drie pijlers van SEO kent, kan je een beter afweging maken hoe jij je strategie gaat insteken en of je dit zelf kan of toch een specialist gaat inschakelen.

Related post